Thursday 18 June 2020

MODEL PENCERITAAN (NORMALIZA ABD RAHIM, 2018) 1

Assalamualaikum semua.

lirik lagu 1 (Keluarga)

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka.





Logo ini mengisahkan tentang keluarga yang bahagia yang saling ada Bersama ketika susah dan senang walaupun apa jua keadaan. logo ini saya lakarkan bulan dan matahari menunjukkan siang dan malam keluarga sentiasa berada disamping kita.

RUJUKAN:

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.      

     Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum wbt… Hai semua. Cek nak habaq sikit, ni last tugasan untuk subjek penterjemahan berbantukan komputer. Seronok bak hang. Tapi...