Wednesday 16 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU4 ALIM


    Saya ada seorang anak bernama Alim Al-Mustaqimbillah dan dia merupakan anak bongsu saya. Dia dibesarkan di UK kerana dahulu saya tinggal di UK selama 5 tahun. Bahasa Melayu dia sangat teruk dan saya tidak bangga dengan perkara itu. Balik ke Malaysia tidak boleh berbahasa Melayu. Selama 6 bulan, belajar suku kata dan masuk kelas pemulihan. Sekarang dia berumur 21 tahun dan belajar di Uitm. Dia berkata, saya nak jadi pakar psikologi. Saya berkata awak perlu menjadi pendengar yang baik. Selepas itu, pada suatu hari, saya minta dia pergi ke post office. Dia pergi ke sana dan membeli setem berharga rm20. Dan selepas 15 minit dia tidak membalas mesej dan dia berkata setem ini saya dah kopek tapi tak boleh lekatkan pada sampul. Bermacam gaya dilakukan. Cari lah cara jilat ke or letakkan air nanti lekat lah. Alim ingat kena kopek baru lekat. Akhirnya dia berjaya lekatkan setem pada sampul tersebut.


BUKTI KEHADIRAN: SITI HAWA BINTI MOHD NOOR (196643)



No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum wbt… Hai semua. Cek nak habaq sikit, ni last tugasan untuk subjek penterjemahan berbantukan komputer. Seronok bak hang. Tapi...