Monday 21 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

 




HAWA 
196643

TEKS ASAL

TERJEMAHAN BI

Keluarga

 

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai

 

Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka

Family

 

I feel contented

Helping parents every day

Starting in the morning

Until tonight

 

Dear beloved parents

I persist careful

Maintaining good manners

My beloved family

 

I love mother and father

Brother and sister

They will be here

When I require



Rujukan:

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.       

     Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu





BUKTI KEHADIRAN: SITI HAWA BINTI MOHD NOOR (196643)




No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum wbt… Hai semua. Cek nak habaq sikit, ni last tugasan untuk subjek penterjemahan berbantukan komputer. Seronok bak hang. Tapi...